Warsztaty metodologiczne

Jak co roku zapraszamy również do udziału w już IX edycji warsztatów metodologicznych. W tym roku przygotowaliśmy dla Państwa dwie sekcje warsztatowe.

  • Pierwsza sekcja – Analizy sieciowe – będzie poświęcona zagadnieniom związanym z możliwościami wykorzystania big data w nauce i biznesie. Podczas warsztatu uczestnicy będą mieli okazję dowiedzieć się na czym polega profilowanie i segmentowanie oparte na bazach danych. Zobaczą jaka jest różnica pomiędzy uczeniem maszynowym a sztuczną inteligencją. W trakcie warsztatu wezmą pod lupę przypadek Cambridge Analytica. W sekcji nie zabraknie przykładów wykorzystania data mining w działalności akademickiej i komercyjnej.
  • Druga sekcja – Analiza filmów i seriali – będzie poświęcona treściom i płynącym z nich znaczeniom z dobrze znanych produkcji filmowych i telewizyjnych. Uczestnicy porozmawiają o tym, jak na przestrzeni lat zmieniała się konstrukcja filmów, w jaki sposób twórcy filmowi przyciągają widzów do kin i utrzymują ich wzrok na ekranie. Nie obedzię się bez dyskusji na temat pamięci widza filmowego. Podczas warsztatu zostaną omówione czynniki sprzyjające zapamiętaniu treści z filmu. Poruszony zostanie także wątek roli mediów w produkowaniu tzw. fałszywych wspomnień.